Повече от 50 китайски компании и 15 български имаха възможност да се запознаят с бизнес средата и инвестиционните условия, които България и Китай предлагат по време на българо-китайски бизнес форум, който се проведе в посолството ни в Пекин.
Към бизнес форума в Пекин проявиха интерес български компании в сферата на енергетиката, пътната и железопътна инфраструктура, финансови консултации и мениджмънт, индустриални зони, сертификация на
продукти, винопроизводство и др., които представиха и конкретни проекти в рамките на двустранни срещи с китайски фирми.
В рамките на форума „Национална компания индустриални зони” ЕАД и Високотехнологичен парк Джунгуанцун, Китай подписаха и Меморандум за сътрудничество.
Икономическите затруднения и свитото търсене в Европа през последните години мотивираха бизнеса да търси нови възможности за ръст на експорта към бързоразвиващите се икономики на Азия, в това число
и към огромния китайски пазар.
Китай вече се нарежда на второ място след Турция сред експортните дестинации на България извън Европейския съюз, посочват в съобщение от Министерство на икономиката.
През 2013 г. стокообменът между България и Китай е достигнал 1,88 млрд. долара, от които български износ за Китай е 864 млн. долара. и бележи ръст от 13,4%.
Много са българските стоки, които присъстват по-осезаемо на китайския пазар. За българския бизнес пък е важно улесняването на процедурите за внос в Китай на българска селскостопанска продукция и хранителни стоки.
Други стоки с потенциал за по-широко присъствие на китайския пазар са вина, минерална вода, изделия от етерични масла и особено от розово масло, стоки на машиностроенето, електрониката и електротехниката.
Зам.-министъът на икономиката Красин Димитров покани китайските гости да посетят и опознаят България като туристическа дестинация.