Европейската комисия одобри поредната промоционална програма с българско участие - „Междудържавна програма за промоция на вина със ЗНП/ЗГУ в трети страни (Швейцария, САЩ и Китай)”.
Тя е българо-гръцка и е подадена съвместно от Националната лозаро-винарска камара и гръцката асоциация ENOABE. Целта на програма е популяризиране на български и гръцки качествени вина на пазарите на Швейцария, САЩ и Китай за срок от 3 години. Одобрената промоционална програма е на стойност 4 633 737 евро, информира пресцентърът на МЗХ.
Това е втората одобрена промоционална програма за вино и общо седма поред с българско участие като обект на промоция досега са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки и компот от праскови, качествени вина. Продуктите се рекламират на пазарите на Русия, Китай, Австралия, Бразилия, ОАЕ, САЩ, Швейцария, Украйна, Германия, Испания Полша и Румъния като общия бюджет на програмите надхвърля 25 млн. евро.
Припомняме ви, че в началото на месец април стана ясно, че българските вина ще бъдат популяризирани и в Русия и Китай. Тогава Държавен Фонд "Земеделие” и Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия” подписаха договор за прилагането на пета, одобрена от Европейския съюз, промоционална програма.
С близо 8% е нараснал износът на българско вино през 2011 г. в сравнение с 2010 г. Това стана ясно от доклад на министъра на земеделието и храните за състоянието и извършения контрол в лозаро-винарския сектор през миналата година. Документът беше публикуван в началото на месец май.