Автор: Апостол Апостолов; apostol@econ.bg
Български проект събира млади хора от Европа. Представители на 6 държави от ЕС ще дискутират мястото на младежите в съвременното европейско. общество. Днес се състоя официалното отриване на проекта в
Аулата на Софийския университет. В обмена ще вземат участие 25 души.
L.I.F.E. – Living In Future Europe е 8-дневен обмен, в който участват младежки организации от България, Словения, Латвия, Румъния, Турция и Унгария и се организира изцяло от студенти по линия на
програмата "Младежта в действие" към Европейската комисия, администрирана в България от Националния център за европейски младежки програми и инициативи. Проектът се осъществява и с подкрепата на
"Нестле", поясни Гергана Рангелова, от студентската организация "Бизнес клуб" и един от координаторите по проекта. Тя подчерта, че за момента много от студентите нямат информация за програмата.
Основната цел на проекта е ефективното създаване, разширяване и обогатяване на европейското самосъзнание на участниците чрез множеството дейности, стимулиращи междукултурния диалог. Акцентът е върху
значителното влияние на младите хора при формирането на европейското бъдеще. В същността на проекта са заложени принципи като равнопоставеност и толерантност. Целта му е младите хора в Европа не само
да приемат формално тези принципи, но и да ги прилагат на практика, поставяйки основите на бъдеща модерна Европа, обединена в многообразието.
По време на обмена ще бъдат обсъдени актуални теми за младите европейци. Предвидените дейности насърчават проактивното им поведение спрямо гражданското общество и неговите проблеми. Чрез атрактивни
методи за неформално образование ще се провокира интересa на участниците, както и инициативността им да заемат активна позиция относно политическия, икономически и социалния живот на Европа. Ще бъде
обсъдено статуквото на представените държави - как въздействат директивите на ЕС и какво е влиянието им върху самите участници; дали европейският бизнес е отворен за младите хора и дали помага за
успешната интеграция в европейското общество след завършване на образованието им; каква е визията на участниците за общото ни бъдеще.
Всеки един от тях ще разшири познанията си за останалите страни, като ще се наблегне на различията, които ни правят уникални в рамките на европейското семейство. Това е предпоставка за премахване на
предразсъдъците и по-положително оценяване на историческото и културно богатство на другите народи, както и за признаване на техния принос към общото ни бъдеще.
В рамките на инициативата се предвижда да бъде дискутирано как бизнесът помага на младите хора, след като завършат образованието си. Ще има и програма с културна насоченост - посещение на Боянската
църква, Националния исторически музей и разглеждане на забележителностите в Пловдив, разкри още Рангелова. В заключение те апелира повече компании да подпомагат подобни младежки проекти.
"Бизнес клуб" – СУ "Св. Климент Охридски" е студентска организация, която от основаването си през 1997 г. работи за подобряване възможностите за успешна кариера на студентите на Софийския
университет и за тяхната по-добра информираност. През 2002 г. клубът става първата студентска организация член на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България. През 2004 г. стана и
част от инициативата Global Compact на Проекта за развитие на ООН (UNDP), която се провежда под патронажа на президента Георги Първанов. Организацията получи финансиране за дейността си през
академичната 2004 - 2005г от Американската агенция за международно развитие (USAID) с проект по програма на Balkan Children & Youth Foundation. Някои от традиционните партньори са Postbank,
Globul, Nestle, Siemens Information and Communication, Citi, KPMG, IBM, Кraft Foods Bulgaria, Sitel, Ajilon, ESRI Bulgaria и др. Клубът организира и провежда семинари в България с участието на
чуждестранни студенти Повече информация на адреси: www.bisclub.org ; www.cvbook.com