Българското розово масло и вода, продуктите за лице и тяло от лавандула и роза дамасцена привлякоха изключителен интерес на японските търговци и дистрибутори на Международната специализирана изложба за парфюмерия, козметика и СПА индустрия BeautyWorld Japan 2014, която се провежда от 19 до 21 май 2014 г в Токио, съобщават от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), която организира участието на родните компании.
За посетителите на българските щандове бяха направени серия от демонстрации с ароматерапевтични масла, разкриващи техните свойства и успокоителен ефект върху кожата на лицето, както и с масла за омекотяване на кожата на ръцете чрез прилагане на специфични техники за втриване.
За българските участници е било организирано и посещение в Японската козметична индустриална асоциация, където са се състояли бизнес срещи с местни компании от същия сектор. Обект на дискусията са били възможностите за навлизането на български фирми от бранша на японския пазар. Особено внимание е било обърнато на видовете рестриктивни и регулаторни изисквания към съставките на козметичните продукти, които могат да бъдат внасяни в тази страна, и които трябва да съответстват на определените стандарти за козметика на Министерството на здравеопазването в Япония.
По време на срещата българските фирми изнесоха презентации за тяхната дейност и видове производство, като впечатлиха японските домакини с високо качество, сертифицирани продукти, с получени международни награди за иновативни натурални продукти. Особено внимание беше отделено на това, че произвежданите от българските участници в изложбата етерични масла и вода от роза дамасцена притежават сертификати за биологично чисто, натурално производство, без съдържание на синтетични вещества.