Не се продават толкова билети, колкото са пътниците и това става особено голям проблем, заяви изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев в коментар за претъпканите вагони и студени купета във
влаковете на българските железници.
С нетърпение чакаме 2014 г., когато да си обновим парка. В голяма част от случаите не се продават билети и повече хора са гратисчии, уточни Недев. Той разказа за пилотен проект, който е започнал
първо по линията София-Драгоман. Когато ръководството на държавната жп компания изпратило експериментално влаков билетен касиер, събраните приходи скочили с 34%.
Проблемът с безплатно ползващите услугите на БДЖ не може да бъде решен от Транспортна полиция, тъй като тя се занимава предимно с произшествия, стана ясно от думите на Недев.
В БДЖ би било много скъпо и трудно да се монтира система за таксуване, подобна на тази в метрото. ЖП гарите не позволяват и канализиране на пътникопотока. Но дори такава система да бъде създадена
тя не може да спре 100% от гратисчиите. "Аз съм се возил без билет в лондонското метро,” призна шефът на БДЖ, с уточнението, че става въпрос за експеримент.
Ръководството на държавната железница смята да увеличи събираемостта на плащанията за превоз чрез увеличаване на начините за плащане на билети и то безкасово.
Много хора не си плащат, не защото не искат, а защото не им се чака на опашка пред гишето, посочи Недев. По думите му така се стига и до плащане на ръка на кондуктора, като тези средства не се
отчитат.
От средата на годината ще можем да си купуваме билет за влака в интернет, увери изпълнителният директор на БДЖ. "Увеличаването на каналите за дистрибуция и затягането на контрола ще повишат броя на
продадените билети,” прогнозира с оптимизъм Йордан Недев.
По-добрата новина за пътниците, е, че БДЖ ще се сдобие с нови вагони от май, а от следващото лято трябва да се повиши и средната скорост на влаковете, похвали се още Недев.