Руският президент Владимир Путин подписа промените в Закона за рекламата. Текстовете забраняват рекламирането на алкохол в интернет и в периодичните печатни издания.
Целта на промените е да бъде намалено потреблението на алкохолни напитки, сред които и бира, обясняват от администрацията на руския президент.
Става дума за напитки със съдържание на етилов алкохол над 5% в крайния продукт.
Забраната влиза в сила от 1 януари 2013 година, става ясно още от съобщението на официалния сайт на руския президент. Дотогава вече сключените договори могат да бъдат изпълнявани и реклами на алкохолни напитки да се публикуват на първата и последната страница на вестниците и на списанията.
Това обаче не важи за изданията, насочени към малолетната аудитория.
Промените в закона бяха одобрени от долната камара на руския парламент - Думата, на 6 юли, а няколко дни по-късно и Съветът на федерацията (горната камара) даде своята положителна санкция на текстовете.
Преди дни руските медии съобщиха, че производството на твърди спиртни напитки в страната през юни тази година е достигнало рекордни стойности за последните десет години. Скокът е причинен от повишението от 1 юли на акциза върху алкохолите, който сега вече е 18%. При тези условия производителите увеличиха масово производство на спиртни напитки през шестия месец на годината в опит да запълнят максимално производствените си складове.