Сенатът в Калифорния прие ограничения за новата e-mail услуга на Google и спорните й рекламни цели.
Gmail бе обект на критики от страна на организации за защита на личното пространство и поверителността, след като продуктът бе пуснат тестово миналия месец. Като част от услугата от Google сканират всички писма, така че да може да се позиционира по-добре рекламно послание в рамките на самото съобщение. Законопроектът позволява сканирането на писмата, но забранява на Google или на която и да е друга компания да запазва копия на съобщенията след като потребителите ги изтрият. Забранява се също и запазването на каквато и да била лична информация от съдържанието на тези писма или да я споделя с трети лица. Ако законопроектът бъде приет и от по-висшата инстанция, той ще бъде поставен пред губернатора Арнолд Шварценегер. Google планираше неограничено да запазва изтритите съобщения и от тях да събира информация. Целта е да се създадат бази данни за предпочитанията и интересите на всеки индивидуален потребител, които впоследствие да бъдат използвани за търговски цели. В замяна компанията предлага 1 GB пространство, много повече отколкото Yahoo или Microsoft. Google е единствената интернет корпорация, тествала e-mail услуга, в която се сканират писмата с цел по-добро рекламиране.
Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.