За първото тримесечие на годината имаме обобщен ръст от 4,1% в туристическия сектор, а само за април НСИ отчита увеличение от над 20,8 на сто на хотелските нощувки в България, което е много добро постижение. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев.
Той посочи, че през първите четири месеца на 2014 г. ръстът на украинските туристи в България например е бил 14% спрямо същия период на 2013 г. по данни на НСИ.
„Очакваме още по-добри показатели в туризма през летния сезон и цялата 2014 г.“, категорично заяви Ботев. По думите му като цяло българският туризъм е във възходящ тренд и е важно тази скорост да се увеличи като паралелно се разнообразяват предлаганите услуги и продукти.
Потенциалът на страната ни е огромен, нужно е обаче да се представи максимално добре на международните пазари, за което са нужни усилия от администрацията и бизнеса, обясни Ботев. Той допълни, че се очаква средствата за реклама на туризма да превишават в пъти миналогодишните.
„МИЕ е направило всичко необходимо средствата най-сетне да бъдат предоставени от правителството и имаме положително становище от Министерството на финансите. Важно е как с тях да привлечем допълнителни продукти покрай основните, за които туристите идват.“, обясни зам.-министърът.
Ботев заяви, че огромна ниша за развитие на туризма са минералните води, чрез които се предлагат целогодишни услуги. По думите му сезонният туризъм е на изчерпване като СПА и уелнес центровете могат да функционират четири сезона, да привличат корпоративни клиенти, големи здравни каси, пенсионни фондове, здравно-осигурителни дружества. Това е част от бъдещето на сектора, залегнало в стратегията на МИЕ за устойчивото му развитие до 2030 г.
Зам.-министърът подчерта, че приетата от правителството стратегия до 2030 г. отчита туризма като структуроопределяща индустрия за България с най-висок и устойчив ръст. Основният акцент в него е диверсификацията. „Наситеността на морето е стигнала своя максимум, имаме огромен потенциал в минералните води, културно-историческото наследство, целогодишния планински туризъм, екотуризма и пр.“, заяви Ботев.
Той акцентира също, че основен таргет в стратегията са не само чуждестранните, но и българските туристи, които вече разполагат с богата база за сравнение с по-близки и далечни дестинации, но има все още какво да научат за собствената си страна.