В държавния бюджет за тази година бяха заложени 10 млн. лева за реклама и промотиране на туризма у нас и в чужбина. Все още обаче сумата не е отпусната от Министерство на икономиката и енергетиката.
От бранша коментират, че с тези средства могат да се направят спешни маркетингови кампании. Според тях е задължително родното море да се промотира и сред българските гости, за да предпочетат нашите курорти вместо тези в съседните Гърция и Турция.
Сумата е необходима като цяло, за да се спаси летния сезон. Това алармират хотелиерите от Слънчев бряг, Несебър, Поморие и Варна.Заради кризата между Украйна и Русия продължават да валят откази за ваканции у нас.
Отливът на туристи от Киев стигна близо 50%. В същото време на руския пазар отбелязваме спад от близо 20%, основно заради многото продадени имоти на руснаци, обясниха експерти. Макар и по-малък отлив през тази година има и сред немските туристи, предаде „Стандарт“.
Според бранша парите за маркетинг трябва да отидат, за да се рекламираме на пазари, които традиционно купуват почивките си в последната минути. Такива са българският пазар и балканските страни, както и в по-малка степен скандинавските, германските и английските почиващи.