Петчленен състав на Върховния административен съд потвърди решение на КЗК от юли 2009 г., с което Комисията за защита на конкуренцията санкционира "Проктър енд Гембъл интернешънъл опърейшънс" СА за подвеждаща реклама на новаторска технология за отстраняване на петна и предотвратяване на бъдещото им появяване на препарата "Ариел Прозим 7". 300 хил. лева е размерът на глобата на компанията.
Производството на КЗК установи, че излъчваната в България реклама не съдържа ясната информация, че е задължително многократно предварително третиране на дадена материя с препарата за постигане на желания ефект. В решението си Върховният административен съд определя, че премълчаването на съществена информация за продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като формира предпочитание към рекламирания продукт за сметка на други. Съдът набляга на факта, че за да е заблуждаваща една реклама не е задължително наличието на вредоносен резултат. Достатъчно е само да съществува възможност за увреждане интересите на конкурент вследствие на рекламата.
Решението на ВАС е окончателно.
Въз основа на влязлото в сила решение на Комисията, на основание чл. 104 от ЗЗК, всички физически и юридически лица, на които са причинени вреди, дори когато нарушението не е било насочено директно срещу тях, имат право да подадат искове за обезщетение по реда на Гражданския процесуален кодекс, съобщават от КЗК.