Електроразпределителното дружество във Варна E.OН започна монтаж на табла без достъп на клиента до показанията на електромерите. Така хората остават в неведение за ползваната от тях електроенергия. Те ще трябва да приемат на доверие данните, които им отчита Е.ОН. Ако все пак варненци искат да видят показанията на електромерите, ще трябва писмено да заявят желанието си за достъп. Услугата не се заплаща.
Компанията реши предколедно да сюрпризира живеещите на улица "Самарско знаме" с т. нар. "умни електромери". Кутиите са с дистанционно управление без достъп до данните, които се отчитат.
Макар електроразпределителното дружество да твърди, че провежданата политика цели по-добро обслужване на клиентите, жителите на "Самарско знаме" са скептични към наложената им нова услуга.
"Искам да видя колко съм си изгорил, колко мога да платя, дали няма да си направя икономия. Нека да имаме допир до самите си електромери. Да плащаме това, което сме изгорили. Сега те могат да начисляват и да пишат колкото си искат", опасява се жител .
Друг пък обяснява, че ако падне напрежението, при някаква повреда или авария, трябва да извикат техници от Е.ОН и да платят 5 лв. за пускането на тока.
Дори след няколко опита на хората да получат повече информация за ставащото в квартала им на обявената "гореща" телефонна линия на Е.ОН твърдят, че нищо не им е ясно. Все пак, една от служителките била достатъчно любезна да им обясни поне какво да правят, ако не са съгласни с новата услуга.
Ако искаме да протестираме, да направим жалба по електронната им поща. И в едномесечен срок ще ни отговорят. Да се жалваш пред Е.ОН е акт, равносилен на мазохизъм. С възражения компанията не можеш да я уплашиш. Тя вече е добила рутината да се саморевизира и резултатите от ревизията да се свеждат до един и същ отговор - всичко е в името на доброто обслужване на клиентите, допълват потърпевшите жители.
Не е ясно дали Държавната комисия за енергийно и водно регулиране е запозната с експеримента с "умните електромери", коментира БНТ "Море".