Вафлите и чипсът "изядоха" пазара на млякото. Потреблението на основни млечни продукти в страната е паднало наполовина за последните 20 години. Това съобщи Цветелина Георгиева, мениджър комуникации в една от най-големите млечни компании у нас, цитирана от в. "Стандарт".
Вместо по 40 кг мляко, българите вече ядат най-много по 20 кг годишно, обясни тя. Полезните млечни продукти се заместват с вредни храни - по-известни като "джънк фууд". Заради това страната ни започва да се катери бързо в класациите за най-много затлъстели деца.
Освен от променените хранителни навици, българските производители на млечни продукти страдат и от намалената покупателна способност на хората.
Кризата от 2008 г. насам е намалила с около 10 до 15% от оборотите на мандрите. Същият спад се отчита и при износа на български млечни продукти.
Георгиева обясни, че има интерес от страна на японски туристи за обиколки в големи хранителни компании. Групи от 40 души обикалят родни предприятия от млечния и месния бранш, за да видят технологията на производство на традиционни български продукти.