Вече е в сила новият График за движение на влаковете на БДЖ

16.12.2024 | 08:55
по статията работи: econ.bg
Вече е в сила новият График за движение на влаковете на БДЖ
Снимка: под лиценза на creative commons

От вчера влезе в сила новият График за движение на влаковете на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД, съобщиха от Българските държавни железници (БДЖ). В повечето региони на страната се запазва досега действащият график за движение, а за подобряване на обслужването са осигурени удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места.

При изготвянето на новата транспортна схема, БДЖ всяка година съгласува движението на бързите и пътническите влакове с областните и общинските администрации по места.

Проектът на графика беше публикуван за обществено обсъждане през месец октомври, за да могат клиентите на БДЖ да се запознаят с предложения вариант за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти. Това се прави с цел подобряване на транспортното обслужване на населението, затова и голяма част от направените промени в разписанието на влаковете са съобразени с постъпили предложения от тяхна страна. Друга част от промените са свързани с обосновани искания на редовни клиенти, а трети – с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав, както и с извършваните мащабни ремонтни дейности по железопътната инфраструктура.

През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги.

Превозът на пътници ще се извършва с общо 503 влака, от които: 79 бързи влака (2 от тях ще се движат само през летния сезон), 122 пътнически влака и 302 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.

С новото разписание ще бъде намалено времето за пътуване със сутрешния бърз влак от София за Бургас и със следобедния бърз влак от Бургас за София, които преминават през Подбалканската железопътна линия.

Запазва се обслужването в областите Добрич и Силистра, както и движението на директните влакове Русе – София – Русе и Русе – Пловдив – Русе. Създава се нова бърза връзка за пътуване между Русе и Бургас в гара Дъбово с едно прекачване и по-кратко времепътуване на сутрешния бърз влак от Русе за Пловдив със сутрешния бърз влак от София за Бургас, както и в обратното направление на следобедния бърз влак от Бургас за София с връзка на гара Тулово с бързия влак от Пловдив за Русе. За пътуващите от Стара Загора се създава нова удобна по-късна възможност за пътуване към Русе посредством нов регионален влак от Стара Загора до гара Тулово, който да осъществява връзка с бързия влак от Пловдив за Русе.

За пътуващите между Южна и Северна България се създава нова сутрешна бърза връзка на сутрешния бърз влак от Пловдив за Варна в гара Стара Загора със сутрешния влак от Димитровград за Горна Оряховица, където има връзка за Русе, Плевен, Шумен и други.

През следващия летен сезон отново е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, като по този начин ще бъде създадена още една възможност за пътуване по най-натоварената и търсена лятна дестинация.

С новия график е предвидено движението и на 8 международни бързи влака.

Запазва се всекидневното движение на влаковете между България и Турция с нощния влак по маршрут София – Халкали – София, както и директните вагони между Букурещ и Халкали в летния период, влаковете между България и Румъния чрез международната връзка по направлението София – Букурещ със сутрешния влак София – Варна с директни вагони за Русе и следобедния влак Русе – София с връзка в гара Русе за и от Букурещ. През летния период ще се запази движението на директни вагони по направлението София – Горна Оряховица – Букурещ – Горна Оряховица – София и Варна – Горна Оряховица – Букурещ – Горна Оряховица – Варна. Другата възможност за международна връзка между България и Румъния е по направлението София – Крайова, която се осъществява в гара Видин със сутрешния влак София – Видин и обедния Видин – София.

При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитета на подвижния състав и железопътната инфраструктура, уточняват от компанията.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...