Виолета Комитова пита чрез телевизията кой строи отсечка 4 от "Хемус"

10.09.2021 | 09:15
по статията работи: econ.bg
Строителният министър Виолета Комитова опитва да издири чрез ефира на Нова телевизия коя е фирмата - строител на отсечка 4 на магистрала "Хемус". Причината е, че извършителите на строителството, които работят без нужните разрешения, са неизвестни на власт
Виолета Комитова пита чрез телевизията кой строи отсечка 4 от "Хемус"
Снимка: МРРБ

Строителният министър Виолета Комитова опитва да издири чрез ефира на Нова телевизия коя е фирмата - строител на отсечка 4 на магистрала "Хемус". Причината е, че извършителите на строителството, които работят без нужните разрешения, са неизвестни на властите, а едновременно с това служебният кабинет е засипан с критики от предшествениците си от ГЕРБ, че бави строителството на ключовата магистрала.

От тази сутрин пред Народното събрание тече протест на работници от пътностроителни компании, които се оплакват, че от два месеца не са получавали заплати, а конкретни участници, интервюирани от Нова телевизия, обявиха, че са работили на "Хемус".

Комитова каза, че досега във ведомството не е имало сигнали за забавени плащания при изграждането на конкретно тази магистрала. добави, че са разплатени авансово 1 млрд. лв. на около 25 фирми. "За пръв път виждаме работници, които споменават обекта "Хемус". Ще видим коя фирма, която протестира, какво е получила авансово. Протестиращите към кого задават въпроса - към регионалния министър, бюджета или работодателя си. Ако фирмата се легитимира, ще видим колко пари сме платили и може проблемът да е на ръководителите."

Комитова каза, че бързането със строителството без строителни книжа е ставало, за да се изпълни политическата поръчка за пуск на магистралата до 2024 г.

За конкретния участък от пътя, за който е било изградено легло, в министерството научили от жалба на горско стопанство за увредена гора. Незаконното строителство е бил установено с дрон, защото нямало път до обекта. Комитова подчерта, че при липса на строителни книжа не е ясно чия е отговорността за качеството.

Участък 4 (26.8 км) е от края на пътен възел "Плевен" при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница".

Формално изпълнител е държавното дружество "Автомагистрали", което няма капацитет за такъв обем дейност и е сключвало договори с подизпълнители, но не за строителство, а като доставчици на услуги - наем на работници, техника и доставка на материали.

Комитова предизвика на дебат бившият зам.-министър на регионалното развитие, а сега депутат от ГЕРБ Николай Нанков, който вчера отправи лични нападки към нея, обвинявайки я, че "хал хабер си няма от държавно управление, устройствени процедури и как се изпълнява голям инфраструктурен проект".

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.03   235 г. – Максимин Трак е провъзгласен за римски император. 238 г. – Гордиан I и неговият син Гордиан II са провъзгласени за римски императори. 1136 г. –...