Враца против проект за изграждане на жп линията София - Видин

15.03.2011 | 14:27
по статията работи:
За да се скрие железния път, предвижда се да бъдат вдигнати 4-метрови шумоизолиращи бетонни стени в града
Враца против проект за изграждане на жп линията София - Видин

Предложение на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за изграждане на високоскоростното жп трасе от София до Видин, което е част от европейския коридор № 4, предизвика остра реакция на общината във Враца.

За да се скрие железния път, който минава точно през средата на града, се предвижда да бъдат вдигнати 4-метрови шумоизолиращи бетонни стени, предаде БНТ. От общината заплашиха с граждански протести, ако транспортното министерство не коригира проекта.

По жп трасето влаковете ще се движат с висока скорост. Шумът ще е много над допустимите норми, а в непосредствена близост има жилищни блокове, детски градини и училища.

"Този вариант е изключително нечовешки, защото предвижда абсолютно ограничаване на двете части на града.", заяви Даниел Дилков - главен архитект на Враца.

В решението за изграждане на високоскоростно трасе от София до Видин се предвижда да има 35 км тунели. Вместо да се раздели града на две, от общината настояват в проекта да се включи и 4-километров тунел под Враца.

"Ние имаме предложение преминаването да стане подземно в тунел или траншея. По този начин ще се избегне разделянето на града на две части и изграждането на Берлинската стена.", заяви д-р Костадин Шахов - кмет на Враца.

От общината ще обжалват проекта в предвидения 7-дневен срок, защото от транспортното министерство не са запознали предварително хората с него и са манипулирали общественото обсъждане.

Докато хората от Враца изразяваха несъгласието си с проекта, в София се проведе обществено обсъждане за модернизация на жп линията.

Проектът Видин - София стартира с проучване и изработване на идеен план за ново трасе, което ще свързва новия мост при река Дунав със столицата. Тези дейности са финансирани със средства от предприсъединителните фондове на ИСПА. Поради сложността на терена са проектирани тунели, мостове и естакади. Трасето преминава през защитени територии, като две от тях ще трябва да бъдат заобиколени.

След завършването на идейния проект е изготвен доклад по ОВОС, който вече е одобрен от Министерството на околната среда и водите. Това служи като база за започването на обществени обсъждания на 21.02.2011 г. поетапно по места, като отправна точка е гр.Видин. За целта е назначена група от специалисти от НКЖИ и МОСВ и изпълнителя на доклада по ОВОС - АД"Поввик". Подготвен е фиш за кандидатстване по получаване на безвъзмездна помощ за изпълнение на дейностите, свързани с подготовка на проекта за строителство. Подготовката включва изготвяне на технически проекти, подготовка и изпълнение на всички дейности свързани с придобиването на земята, върху която преминава трасето, съгласувания, строителни разрешения и др.

Общата дължина на проектното трасе е 222,5 км., а прогнозната стойност на проекта е 2 680 000 000 евро. Към момента пътуването от Видин до София отнема е 5.5 ч. Основната цел е времето да бъде съкратено на 2,2 ч.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...