Времевият билет за градския транспорт в София може да бъде въведен от началото на 2023 г. При него цената на пътуването ще зависи от времетраенето му, а не от това колко превозни средства са сменени за съотватното време. За пътуване от 30 минути, независимо от прекачванията, ще се плаща 1.60 лева, а за пътуване от 60 минути - 2.20 лева.
Това става ясно от проект за промяна на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт в столицата, публикуван за обществено обсъждане.
Още през 2021 г. управляващото мнозинство в София обяви, че цената на билетите за градския транспорт ще зависи от времето за пътуване. Тогава беше обещано, че новата тарифна политика ще е в сила от началото на 2022 г. Сега срокът е изместен за 1 януари 2023 г.
В края на миналата година в Столичния общински съвет се заговори за нова тарифна политика за пътуване в обществения транспорт в града. Всички общински съветници стигнаха до консенсус след като заработи и новата тикет система, която струва близо 100 милиона лева.
Пътниците не са запознати с новата тарифна политика, за тях е важно цената на билета да не се увеличава и предпочитат да пътуват с абонаментни карти, показва проверка на БНР.
Ако всичко върви по план, новата тарифна политика трябва да стартира през есенните месеци и най-късно в началото на следващата година, обясни в предаването "Хоризонт до обед" общинският съветник Димитър Вучев от ГЕРБ-СДС, заместник-председател на Комисията по инженерна инфраструктура и енергийно планиране в Столичния общински съвет.
"Дневната карта е един от продуктите с най-голямо търсене, но основният фокус следва да бъде и към годишната карта, която запазва своята стойност – лев на ден, 365 лева за 1 година", каза той.
Ще се стимулира покупката на електронни билети, стана ясно от думите му.
Проблемът с нередовния градски транспорт и големите интервали на движение ще надвисне, той засяга градския транспорт навсякъде у нас заради енергоносителите, отбеляза Димитър Вучев и изрази надежда да се намери решение, за да не се стигне до разреждане на линиите.
Броят на пътуващите без документ през последните години е спаднал изключително много и в момента техният дял възлиза на 4-5%, посочи още Вучев.