Връщаме австрийските инвеститори с концесии на дунавските пристанища

04.04.2012 | 17:20
по статията работи: Елица Елефтерова
Катар - пример за диверсифициране на инвеститорите
Връщаме австрийските инвеститори с концесии на дунавските пристанища
Снимка: Sxc.hu

Привличането на чуждестранни инвестиции е сред основните приоритети на нашето правителство. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на Виенския икономически форум, който се провежда в София.

Мънистър Московски посочи, че правителството с политиката си и по-конкретно с 10-процентния плосък данък, при който след облагане компаниите реално плащат 7,5-8% данък, с ниското ДДС, а също и чрез прогноризуемост, стабилност и нисък дефицит, всъщност създава добри условия за инвеститорите у нас.

По думите на Московски заради добрите условия за инвеститорите, с които разполагаме, можем да си позволи дори да диферсифицираме страните, от където идват инвестициите. Като пример той посочи Катар, които имат намерение да инвестират в летището в Балчик.

Според него катарците са се насочили към нашата страна, защото Европа все още е в криза и освен това страните от Западна Европа са по-консервативни. Инвестицията може да стане по линия на Катарския инвестиционен фонд, като относно летището в Балчик има няколко варианта на действие - чрез концесия или дори чрез продажба, решението зависи от фонда.

Според Московски имаме основания да се надяваме, че интересът към летището ще доведе до дългосрочно сътрудничество, което ще превърне Балчик в аеропорт от национално и регионално значение.     

На въпрос на Econ.bg кои са проектите, към които са се насочили австрийските инвеститори, министър Московски заяви, че се надява да инвестират в крайдунавските пристанища, тъй като австрийците имат интерес към проекти, които принципно са свързани с река Дунав.

"Очакваме австрийските инвеститори да проявят интерес към концесиите, които подготвяме на българските пристанища на река Дунав. До този момент работим добре с австрийските инвеститори и се надявам в бъдеще те да проявят още по-голям интерес към нашата страна”, каза министър Московски. Той посочи за пример проектите за модернизация на жп линиите Септември-Пловдив и Димитровград-Свиленград, където по част от трасето изпълнители са австрийски фирми.

„В момента работим по концесиите на редица дунавски пристанища, сред които са Русе, Видин, Лом, Никопол и Тутракан. С оглед на голямото значение на река Дунав за Австрия се надяваме, че обектите ще привлекат и инвестиции от тази страна”, допълни той. „Крайната ни цел е България да притежава модерен и конкурентоспособен транспортен сектор".

Повечето проекти се финансират по линия на европейските фондове, но където не са предвидени средства за развитие на обектите, се търсят други начини, например публично-частното партньорство и по-конкретно концесиите, стана ясно от думите на транспортния министър.

Това според него е добра алтернатива, особено що се касае до българските летища и пристанища, която гарантира дългосрочно сътрудничество, като същевременно държавата запазва собствеността си.

„Представяме нашите обекти на всяка среща с международно участие и към този момент наистина големи инвеститори са проявявали интерес към тях”, каза Ивайло Московски.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 29.11   1760 г. – Град Детройт е предаден във владение от Франция на Великобритания. 1780 г. – След смъртта на императрица Мария Тереза на престола на Свещената римска...