Все още отказваме да консумираме качествени храни 3

07.11.2012 | 18:35
по статията работи: Теодора Пенева
Днес в София бяха открити шест специализирани изложби с международно участие
Все още отказваме да консумираме качествени храни

Българинът все още няма необходимата кулинарна култура, за да консумира качествени храни. Тази тъжна истина изкристализира сред щандовете от мащабната хранителна изложба, чийто домакин в продължение на четири дни ще бъде Интер Експо Център София.

В общо шест изложбени зали се провеждат специализираните експозиции в сферата на хранително-вкусовата промишленост "Интерфуд & Дринк“, „Месомания“, „Светът на млякото“, „Булпек“ и „Салон на виното”, както и специализираната изложба за хотелско, ресторантско, кетъринг и СПА оборудване "Сихре".

Производители, преработватели и други представители от браншовете споделиха с посетителите най-отбраните си продукти и най-новите си технологии. Инициатива, която представителите на различните асоциации и министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов оцениха високо, и която помага на различните фирми да оцелеят и да се развиват, представяйки продукцията си.

Голяма част от тях залагат на екологично чистото производство. Компаниите, развиващи дейност в хранително-вкусовата сфера, се стремят да сведат до минимум изкуствените торове и препаратите против вредители, както и вредните вещества в крайните си продукти. Оказва се обаче, че хората все още не са дорасли за такъв тип производство, колкото и обидно да звучи това за средния потребител. Една от причините е фактът, че все още не можем да различаваме качествените от некачествените храни, споделиха наблюденията си производители.

Освен желание на потребителите им липсва и финансовата възможност да се хранят здравословно. Биопродуктите все още са значително по-скъпи от храните на масовия пазар, а при максимално свитото потребление цената все още е определящ фактор при избора на покупки, особено на храни.

Изводът, че производителският интерес е по-голям от потребителския, що се отнася до биопроизводство, е една от основните тенденции, която можем да очертаем на хранителния пазар.

Все повече компании обаче търсят връзка със своите потребители (и начин по-широко да рекламират продукцията си). В подкрепа на това идват данните на организаторите на експозициите - тази година изложителите са с 35% повече, като участие вземат и международни компании от 33 страни. Което прави, по думите на министър Найденов, над 500 изложители от ресорния му сектор.

По време на официалното откриване той каза няколко думи, за да приветства посетители, участници и организатори. Същото направиха и ръководителите на браншовите сдружения - Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите, Асоциацията на месопреработварелите, Асоциацията на млекопреработвателите, Асоциация ХОРЕКА и др. Форумът приветстваха и Н. Пр. Шийла Камерър, посланикът на ЮАР у нас, както и колегата й Н. Пр. Мандиси Мпахлуа, посланик на държавата в Москва, Русия.

Оцени статията:
5.00/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...