Все по-малко нови, иновативни медикаменти навлизат на пазара. Това каза Константин Руйчев, мениджър направление "Генеричен бизнес" във фармацевтичната компания "Санофи Авентис България", по време на форума MySuccess.bg in Pharmacy, който се провежда с медийното партньорство на Econ.bg.
"Това е доста очевидна тенденция в последните 10 години. Тя няма връзка с финансовата криза от 2008 г. насам, но пък съвпада с нея по време, като затруднява още повече фармацевтичните компании“, коментира Руйчев.
По време на конференцията той говори за формулите на успеха на фармацевтичните компании и засегна икономическата криза в момента. Руйчев обърна внимание на негативната страна на глобализацията и на това, че икономическите проблеми в настоящата конюнктура се разпространяват лесно по света и достигат до нас, като сравни ситуацията с бързото разпространение на грипа.
"Глобализацията поражда глобални предизвикателства пред фармацевтичната индустрия като цяло“, каза представителят на "Санофи“. "Това са чисто финансови предизвикателства, както и такива, свързани с новите медикаменти и навлизането им на пазара“, заяви още той.
По думите му икономическата криза е накарала всички правителствата да намалят разходите и естествено голяма част от тези разходи са в здравеопазването. "Ясно е, че разходите за лечение са една голяма част от разходите за здравеопазване и те подлежат на орязване във всяка една държава, която е засегната от кризата“, коментира Руйчев.
Константин Руйчев. Снимка: Сп. Enterprise
За производството на лекарства говори и Владимир Афенлиев – директор бизнес развитие във фармацевтичната компания "Софарма“ АД
"България към момента според мен няма напълно развита лекарствена индустрия", коментира Афенлиев. Според него рационалната лекарска политика у нас в момента "куца“.
По време на конференцията той говори за добрите практики при производството на лекарства, като се фокусира върху грижата за пациента. Афенлиев също спомена, че е обичайно в българския фармацевтичен пазар производителите да са в ролята на "виновника“. Той обаче заяви, че фармацевтичните компания са както фокусирани върху бизнеса, така и върху хуманността и пациентите. "За нас това е бизнес, но са важни и всички по веригата (лечебни заведения, пациенти и търговски на лекарства, бел. ред)", каза още представителят на "Софарма“.
Владимир Афенлиев. Снимка: Сп. Enperprise)