С очакваното представяне на новият смарт часовник на Samsung Galaxy Gear в сряда южнокорейската компания ще стане поредното голямо име, което ще стъпи на пазара. „Блумбърг Бизнес Уийк“ обаче припомня един малко известен факт, а именно, че Microsoft беше един от пионерите в тази област, като още през 2004 г. излезе със свой смарт часовник.
Технологията на американската компания се нарича SPOT (Smart Personal Object Technology). Идеята е срещу годишна такса между 39 и 59 долара на потребителите да се предоставя информация посредством FM честоти.
Подобни SPOT екрани били показани на кафе машини и будилници, но главно на часовници.
Редица големи производители на, в това число Fossil, Suunto и Tissot, веднага започват да предлагат устройства с новата технология.
В годишната такса дори влиза синхронизация с клиента за електронна поща Outlook. Часовникът пък може да се презарежда безжично. За целта той се поставя върху специална поставка.
Благодарение на вграденото FM радио на разположение на потребителите са 12 различни канала, в това число новинарски, спортни и т.н.
Технологията обаче не предлага изпращане на информация. Така например е възможно някой да изпрати съобщение чрез MSN Messenger, но отговор няма как да бъде пратен.
Смарт часовникът на Microsoft не разполага нито с Wi-Fi, нито с Bluetooth, така че той по-скоро е предназначен за самостоятелно устройство, отколкото за втори дисплей на смартфон или PDA устройство.
Компанията на Бил Гейтс прекратява поддръжката за своя продукт през 2008г.
Въпреки че не успява да пробие масово на пазара, технологията SPOT много напомня за смарт часовниците, които виждаме днес, независимо дали става дума за продукт на Sony, Motorola, Google или Samsung.
Възможно е Microsoft да решат отново да се пробват в тази област след като придобиха телефонния бизнес на Nokia срещу 7,17 млрд. долара. Все пак се очаква Apple и Google първи да се втурнат в надпреварата.
От изданието смятат, че именно тези две компании биха имали най-голям успех, тъй като само те имат способността да определят какво точно да представляват смарт часовниците.
Apple има много силни разработчици на приложения и ако на смарт часовниците им трябват такива, именно американската компания би направила най-добрите.
Google пък може да промени самото значение на думата смарт часовник, изграждайки продукт, изцяло основан на платформата Google Now, която предоставя повече потребителска информация от всякога.
Независимо коя компания спечели битката при смарт часовниците, всяка една от тях може да погледне назад към SPOT. Както при идеята си за таблет през 2001 г., Microsoft отново изпревари с години момента, в който пазарът ще бъде готов за подобна технология.