Предвижда се въвеждане на института на мълчаливото съгласие, където нормативната уредба позволява, съобщи МРРБ.
Това е казал министър Николай Нанков на среща с Управителния съвет на Камарата на строителите в България (КСБ).
"Необходимо е облекчаване на инвестиционния процес и повишаване на качеството на инвестиционните проекти. Целта ни е преодоляване на административната тежест и съкращаване на сроковете", е посочил Нанков.
Това е първата от поредицата срещи на министъра с браншовите организации от строителния бранш, на които той ще представи приоритетите и политиките на МРРБ през 4-годишния мандат.
Представителите на КСБ и Нанков са обсъдили възможността за въвеждане на типова документация при кандидатстване по обществени поръчки, като във всяка една се отразяват спецификите на съответната процедура. Министърът е казал, че пилотно те могат да бъдат предложени за пътния отрасъл и е напомнил, че такива вече има в сектор "Води".
Според него трябва да се продължат добрите практики и да се запази скоростта при осъществяването на важни проекти - да се завърши автомагистрала "Струма", да се мисли за трасето София - Калотина и АМ "Хемус", направлението Дунав мост 2 - София, което да се разшири поне до скоростен път.
Министърът е категоричен, че основна цел е въвеждането на тол системата, която ще позволи увеличаването на приходи от ползването на пътищата в страната в пъти - сега приходите от винетни такси са около 300 млн. лв. годишно.
Предстои да приключи работата по осъвременяването на Наредба 1 за проектиране на пътища и Наредба 2 за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии. Трябва да се оптимизират процедурите и контролните механизми в Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради.
Оперативната програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и програмите за трансграничното сътрудничество са едни от основните инструменти, които дават работа на строителния бранш, е посочил Нанков.