"Искаме ясни критерии, които да приемем в ясен диалог", каза в коментар на учителската стачка Константин Тренчев, лидер на КТ "Подкрепа", в предаването "Седмицата" на Дарик радио.
В момента има 16 процента първична неграмотност у нас, допълни Тренчев и коментира, че това, което става в образованието не е реформа. Пари могат да се намерят, първо, от реализираните икономии в самото министерство и, второ, ставайки приоритетна област, образованието да се облагодетелства в по-голяма степен от бюджета, коментира синдикалният лидер.
Meждувременно, в същото предаване образователният министър Даниел Вълчев заяви, че диференцираното заплащане е един от начините за подобряване качеството на образованието в България, въпреки протестите. Той изказа мнение, че трябва да се промени начинът за професионална квалификация на учителите.
"През последните години резултатите на нашите деца намаляват. Според средните резултати по изследването ТИМС, което се прави за 40 държави, сме отишли от 8 на 25 място", заяви още Даниел Вълчев.Според него големият въпрос на образованието е занеговото качество.
В момента 4.18 процента са парите от БВП за образование. Нормално е да се иска този процент да се увеличи, но това е въпрос на целия бюджетен сектор и трябва да се реши съвместно със синдикатите и по този въпрос да има обществено съгласие, коментира Даниел Вълчев.
"Правилният разговор е да кажем къде е учителската заплата в целия сектор на бюджета и тогава да започнем да правим сметки. Не бива да се отказваме от диференцираното заплащане", добави министърът на образованието.
Министърът отново покани синдикатите на диалог за постигане на споразумение и прекратяване на учителската стачка.