Немското Министерство на труда оказва помощ на бизнеса в Германия, информират от iNews. Година след приемането на програмата за привличане на високообразовани специалисти от чужбина, от ведомството направиха две интернет страници, които да помогнат на мениджърите да намерят качествени служители за фирмите си.
Целта на сайта "Професионална офанзива" (Fachkraefte-offensive.de) е да свърже компаниите от различни области с професионалистите и с потенциалните служители.
Една от задачите, които Министерството си поставя с тази инициатива, е квалифицираните служители да намерят своето призвание. Експертите от институцията са на мнение, че посредством този сайт ще бъде привлечено вниманието на обществото към проблемите на икономиката и ще бъдат потърсени решения за тяхното преодоляване.
Ето защо, някои от програмите се стремят към минимизиране негативните ефекти на проблеми като демографския срив. Други са насочени към възрастните хора и към жените.
Институцията лансира и кампания извън Германия, като целта е да бъдат привлечени млади, високообразовани експерти. Сайтът "Направи го в Германия" (Make-it-in-germany.com), който има версия на немски и английски език, разказва за живота в Германия и за възможностите за професионално развитие и изграждане на кариера.
По повод новата инициатива немският министър на труда Урсула фон дер Лейен каза, че Германия е силна индустриална нация, но повече от всяка друга държава е засегната от демографската криза. "До 2025 година на германските предприятия ще липсват 6 млн. души в работоспособна възраст", коментира тя.