Продажбите на дребно в Германия регистрираха изненадващо силен ръст през юли спрямо месец по-рано, подсилвайки по този начин ключовата роля на частното потребление за растежа на водещата европейска икономика, показват данни на немската федерална статистика Destatis.
Продажбите на дребно нараснаха през юли с цели 1,7% на месечна база при прогноза за повишение с 0,5% и след техен спад 0,6% през юни (низходяща ревизия от предишна оценка за понижение с 0,1%). Това представлява най-солиден растеж от януари 2014-а година, когато продажбите на дребно също се повишиха на месечна база с 1,7%, посочва Destatis.
На годишна база обаче продажбите на дребно в най-голямата европейска икономика се свиха изненадващо с 1,5% (спрямо юли 2015-а) след растеж от 2,3% месец по-рано (низходяща ревизия от скок с 2,7%) и очаквания за повишение с 0,3 на сто. Немската статистика отбеляза, че по-слабите данни на годишна база се дължат отчасти на факта, че през юли тази година е имало 26 нормални данни за пазаруване при 27 година по-рано.
За първите седем месеца на годината продажбите на дребно в Германия нараснаха с 1,7% спрямо същия период на предходната година, посочи Destatis.
Продажбите на храни, напитки и тютюнево изделия се свиха през юли с 1,3% на годишна база, докато продажбите на нехранителни стоки се понижиха с 1,8 на сто.
Индексът на продажбите на дребно е основен измерител за потребителските разходи, който определя промяната в общия обем на инфлационно-коригираните продажби на търговците на дребно, изключващ продажбите на автомобили и продажбите в бензиностанциите.
Данните са и важен компонент за БВП на Германия, като трябва да се има предвид, че вътрешното потребление е един от основните двигатели за растежа на водещата европейска икономика.