Германците харчат всяка година близо шест пъти повече пари за бира, отколкото за вино и шампанско, сочи изследване на компанията за маркетингови изследвания "Нилсън", цитирано от ДПА. За 2017 г. средностатистическият германски потребител е купил 74 л бира и други напитки на основата на бирата на стойност 7.4 милиарда евро.
Консумацията на вино обаче е значително по-малка - само 6.6 л на човек. За тази напитка германците са похарчили общо 1.3 млрд. евро. Въпреки че в Германия има благоприятен климат за производство на вино, консумацията на вина от традиционни германски сортове грозде като "Граубургундер" и "Ризлинг" отстъпва по популярност на бирата.
В проучването на "Нилсън" обаче се констатира раздвижване на пазара на бирата, където по-малко популярни марки, както и безалкохолните бири започват да се купуват все повече. Германия е известна с богатите си традиции в пивоварството. Сред тях е и така нареченият закон за чистота на бирата, който е в сила от 1516 г. и с него се ограничава броят на съставките, използвани при варенето на бира.