Гледаме най-много филми по телевизията

21.05.2012 | 17:29
по статията работи: Елица Елефтерова
Детските радиопредавания са близо три пъти по малко от рекламите
Гледаме най-много филми по телевизията
Снимка: Sxc.hu

По традиция българите прекарват значителна част от времето си след работа пред телевизора, а сутрин по време на път за работа през трафика, се отдават на слушането на радио. Националният статистически институт изнесе данни за това как е разпределен интересът на хората в телевизионните и радио канали.

Телевизия
През 2011 г. в страната са действали 101 регистрирани и лицензирани телевизионни оператора. Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 683.1 хил. часа. В сравнение с 2010 г. часовете телевизионни предавания се увеличават с 3.4%.

Очевидно с най-голям интерес се проследяват художествените предавания (игрални, телевизионни и видеофилми), които формират 29.4% (201.1 хил. часа) от всички предавания. В сравнение с предходната година обаче интересът към тях намалява с 4.9 процентни пункта.

Делът на музикалните предавания намалява от 19.5% през 2010 г. на 13.8% през 2011 г., или с 5.7 процентни пункта. През 2011 г. делът на забавните предавания (38 017 часа) и на информационните предавания (38 399 часа) е 5.6%, а на информационно-забавните (30 914 часа) е 4.5% от всички предавания. Делът на детските предавания е 2.3% (15 793 часа), на образователните - 1.5% (10 510 часа), а на излъчените реклами - 6.1% (41 374 часа) от всички предавания.

Радио
През 2011 г. радиооператорите у нас са общо 87. С най-голям дял се отличават музикалните предавания - 38.3%, но в в сравнение спредходната година този дял намалява с 1.9 процентни пункта.

Интересен факт е, че в момента времето за реклами по радиата е почти три пъти повече от времето за детски предавания. През 2011 г. детските и младежките предавания заемат 1.6% (10 147 часа) от общо излъчените предавания, докато рекламите имат дял от 4.4% (28 139 часа) от всички предавания.

Новините, бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозата за времето заемат 12% от всички предавания, което е с 2.8 хил. часа повече в сравнение с 2010 година. Има увеличение в дела на информационно-тематичните предавания от 10.7% през 2010 г. на 13.6% през 2011 г. Радиата и радиомрежите са излъчили 640.2 хил. часа радиопредавания, което е с 5.1% по-малко в сравнение с 2010 година.

Относителният дял на програмите за изкуство и култура през 2011 г. е 2.9%, или с 2 910 часа по-малко на годишна база. В същото време делът на образователните програми остава постоянен - 1.5%. Делът на забавните предавания е 3.0% (19 506 часа), а на информационно - забавните - 6.7% (42 995 часа).

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...