Глоба за пътната агенция и разрешение за строежа на тунел "Железница" въпреки жалбите, постанови КЗК

18.09.2018 | 12:20
по статията работи: econ.bg
В решението си КЗК счита, че решението на АПИ по отношение на декласирания участник е незаконосъобразно, и налага санкция в размер до 10% от стойността на сключения договор
Глоба за пътната агенция и разрешение за строежа на тунел "Железница" въпреки жалбите, постанови КЗК
Снимка: Пресцентър на АПИ

Агенция "Пътна инфраструктура" трябва да плати до 19 млн. лева глоба на компания, която е декласирала в нарушение на закона от търга за изграждане на тунел "Железница", но изграждането на съоръжението може да върви, дори когато има жалби, постанови Комисията за защита на конкуренцията. Тя е сезирана от гръцката компания "Актор" на 16 август, която счита, че направомерно е отстранена от участие.

В решението си КЗК счита, че решението на АПИ по отношение на декласирания участник е незаконосъобразно, и налага санкция в размер до 10% от стойността на сключения договор. Антимонополният орган обаче постановява, че предварително изпълнение на обжалваното решение за избор на изпълнител на обществената поръчка е допустимо, тъй като общественият интерес има превес над индивидуалните икономически интереси на жалбоподателя.

За да постанови това решение, КЗК приема аргумента на пътната агенция, че за последните две години в Кресненското дефиле са станали над 270 катастрофи с множество жертви и тежко ранени, а и изграждане на магистрала "Струма" между Благоевград и с. Крупник ще доведе до по-лесното, а и най-вече безопасно придвижване на огромния поток от моторни превозни средства, пътуващи към и от Кресненското дефиле.

Определението на КЗК подлежи на обжалване пред тричленен състав на Върховния административен съд в 3-дневен срок от съобщаването му на страните.

В процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС за победител беше избрано обединението "АМ Струма тунел 2018", в което влизат свързваната с директора на "Лукойл" Валентин Златев "Джи Пи груп", "Глобал кънстръкшън" и "Виа план".

Тунелът "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България - "Витиня" по магистрала "Хемус". Той трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма". В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...