Снимка: topcars.bg
Годишният оборот на маркови спортни стоки у нас е около 120 млн. лв. Това показват наблюденията на Красимир Цонов, управител на веригата магазини "Спорт депо". Той уточни, че в тази сума не влиза
спортната екипировка от Китай и Тайван. Близо 40% от пазара у нас се държи от "Адидас" с около 50 млн. лв. Другите големи марки са американската "Найки" и германската "Пума", всяка от които прави
по около 10 млн. лв. годишно. За уреди за домашен фитнес българите дават около 5 - 6 млн. лв. на година, информира Дневник.bg.
При нас все още не се усеща кризата, защото хората, като нямат пари за апартаменти, си купуват маратонки, коментира Цонов. По думите му продажбите им зависят от времето. Ако завали сняг ски
търсенето на такова оборудване и екипировка веднага се увеличава.
Пазарът на спортна екипировка у нас е все още развиващ се, коментира Цонов. Купуват се основно маркови маратонки и дрехи. Продажбите на специализирана спортна екипировка, както и на такава за
екстремни спортове са слаби. Малките обеми, които се реализират, са основната причина големите вериги за спортни стоки все още да не са стъпили на българския пазар, смята Цонов.
Единствената представена голяма чужда верига е "Интерспорт". Франчайзинговите права за нея се държат от гръцката "Фурлис". Тя откри първия магазин на "Интерспорт" в столичния мол на бул.
"Ал.Стамболийски" преди две години. Тогава представителите на компанията планираха да отворят общо шест магазина на веригата в големите градове на страната, но това така и не се случи.
Най-голямата верига магазини у нас има "Спорт депо" със 17 обекта. Неотдавна и компанията "Спортракс" обяви планове да открие три магазина в големите градове, като в тях ще се продава и екипировка
за екстремни спортове. Първият отвори врати в края на миналата година в столичния квартал "Младост 1".
"За момента сме единственият на пазара магазин, насочен главно към техническа спортна екипировка и по-малко ориентиран към продажба на дрехи. Освен това клиентите ни могат да ползват допълнителни
услуги - от консултации при избора на екипировка до сервиз и отдаване под наем", каза Росица Каратотева, управител на магазина.
В момента продажбата на специализирани спортни стоки се държи от търговци на дребно, които разполагат с по един магазин. В София например има около двайсетина такива обекта. В страната
специализираните магазини за спортни стоки са около седемдесет.