Големите търговски вериги ще се завърнат на Витошка

14.10.2014 | 12:20
по статията работи: Георги Велев
Компаниите ще търсят постоянен поток от клиенти
Големите търговски вериги ще се завърнат на Витошка

Бул. „Витоша“ е следващата стъпка в експанзията на големите търговски вериги, прогнозират от консултантската фирма Forton. Според специално проучване за бул. „Витоша“ причините са отсъствието на редица компании от основната търговска улица на София и очакваното затихване на строителството на молове.

„Предвид отварянето само на един мол в София през 2015 г. търговците ще трябва отново да разгледат възможностите да имат обекти на места с постоянен поток потребители“, смята Михаела Лашова, изпълнителен директор на консултантската компания. „Търговията на дребно в центъра на София ще има все по-корпоративен облик, доминиран от водещите световни марки - така, както е в повечето европейски страни“, добавя тя, цитирана от в. „Монитор“.

В момента организираната търговия - големи национални и местни вериги – е равнопоставена на самостоятелните концепции на булеварда, според проучването. Малките и средни независими марки заемат 46% от общия брой магазини срещу 44% за български и международни брандове. По размер обаче големите вериги имат превъзходство с 54% от площта на търговските помещения срещу 35% за самостоятелните магазини и 5% за корпоративни наематели като банкови и телеком офиси.

„Картината ще се промени в полза на големите играчи - така, както стана в сегмента на търговските центрове“, прогнозира Росен Генев, мениджър в компанията. „В периода 2006-2008 г. бяха въведени и изпробвани множество нови марки и концепции, като местните независими играчи бяха водещи. След 2008 г. обаче профилът на водещите търговски центрове е определен от десетина известни марки, като от тях само две са на основната търговска улица в София“, добавя той.

Според анализа на пазара през последната година продължават да навлизат нови търговски компании. Те засилват конкуренцията в търговските центрове, което на свой ред прави търговската улица по-привлекателна за бизнес.

Търговският микс на бул. „Витоша“ се характеризира с изразена доминация на магазините за мода и обувки, включително спортни - 41% от общия брой и 54% от общата търговска площ.

Въпреки това цели категории обекти отсъстват или са много слабо представени, като напр. супермаркетите, магазините за потребителска електроника и детските магазини, както и в известна степен спортните стоки.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 25.10   1147 г. – Реконкиста: Португалците, ръководени от крал Афонсу I и кръстоносците от Англия и Фландрия, превземат Лисабон от маврите след четиримесечна обсада, което е...