Днес европейските граждани бяха призовани да дадат своя глас за предпочитания от тях мултимодален продукт за планиране на пътувания. Вотът се провежда в рамките на първата кампания по въпросите на мобилността в Европа, лансирана от заместник-председателя на Европейската комисия и комисар по транспорта Сийм Калас. Целта е да се повиши осведомеността и да се стимулира разработването на универсални продукти за планиране на пътувания, които не са ограничени до конкретна държава и предлагат алтернативни транспортни средства.
Бяха представени 28 примерни продукта и 2 новаторски концепции. До финала бяха допуснати 12 проекта, които сега очакват вота на европейските граждани.
Допитването относно европейски програмен продукт за планиране на пътувания е отворено за всички - компании, организации и лица с интереси в сферата на туризма. Гласове ще се приемат от 5 декември 2011 г. до 13 януари 2012 г.
На актуализирания уебсайт на кампанията ( www.eujourneyplanner.eu ) е поместена карта на продуктите, участващи в обществения вот, както и пълният списък продукти и идеи, представени на Комисията в рамките на тази инициатива.
Значимите предизвикателства, пред които е изправен транспортният сектор днес, като например все по-честите задръствания, нарастващите цени на горивата и изменението на климата, изискват да потърсим и намерим по-интелигентни начини за пътуване, заявяват от пресцентъра на Европейската комисия. Част от решението се крие в т. нар. мултимодални пътувания - т.е. използването на различни видове транспорт в рамките на едно пътуване „от врата до врата". Те не само са по-щадящи за околната среда, но вероятно ще се окажат по-рентабилни и ще предложат персонализирани решения за потребителите.
Макар че вече съществуват над 100 програмни продукта за планиране на пътувания, все още нито един от тях не позволява на европейските граждани да намират информация или да резервират билет за цялото пътуване на територията на Европа, независимо от броя на включените в него държави или видове транспорт.