Разочароващите продажби на американската софтуерна компания Apple в Китай показват, че клиентите на компанията не са настроени да чакат следващия модел iPhone. Важен фактор е това, че техните
конкуренти като Samsung имат лъскави нови модели, които са на разположение в момента. Това сочи анализ на търговци и анализатори, цитирани от “Би Би Си”.
Китай е вторият по големина пазар на продуктите на Apple и най-върлите фенове на технологичните джаджи стигат дотам да се сдобиват с продуктите контрабандно, още преди да започнат официално
продажбите в шанхайските магазини.
Моделът iPad 3 не можа да реализира продажбите, които бяха заложени при старта в Китай през миналата седмица. Този факт, заедно с това, че продажбите през април-юни бяха незначителни според някои
анализатори, означава, че продуктите на Apple са загубили статуса си на джаджи, които всеки младеж в Китай иска да притежава.
Освен това според изучаващите потребителските желания, клиентите стават “малко по-уморени от външния вид на iPhone и iPhone 4S".
Продажбите на Apple в Китай, към които се включват и тези в Тайван и Хонг Конг, възлизат на 5,7 млрд. долара за третото тримесечие (до юни). По този начин беше прекъснат резкият спад до 2,2 млрд.
долара през второто тримесечие (става дума за периода от месец януари до месец март).