С турската страна се разбрахме да слагаме баркод на разрешителните за превоз и той да се чете със специален четец. Това заяви министърът на транспорта Данаил Папазов.
По думите му една от големите трудностите за нашите превозвачи е проблемът с електронната система на турската граница, понеже в нашата електронна система номерът на разрешителното се въвежда автоматично с четец, а при тях това става ръчно.
Министър Папазов даде конкретен пример в интервю за в. "24 часа" че, като се въвежда ръчно, вместо числото 699 може да се въведе 996 от код с 12 или 13 цифри и така започват неразбориите.
По отношение на нова спогодба между българските и турските превозвачи, която се очаква да стане готова през април министър Папазов заяви:
"Успяхме да защитим възможно най-добрите за нас условия. Оттук нататък предстоят разговори с Министерството на финансите и с колегите от транспортната комисия в парламента".
Той каза още, че квотите от и за трети страни е била най-сериозно обсъжданата тема с турския транспортен министър, тъй като този вид квота е износ на транспортна услуга и България се стреми към голямо увеличение на разрешителните от и за трета страна.
Министър Папазов уточни също, че освен темата за превозвачите е била засегната и темата за жп транспорта и по-точно за предстоящите действия след завършване на скоростната линия Анкара - Истанбул.
Двамата министри са разгледали и взаимоотношенията между българските и турските пристанища.