Железопътна линия от гара Подуяне - Слатина - гара Пионер - „Винзавод - кв. "Хладилника" се спира от експлоатация, а релсите ще бъдат демонтирани. Още през 2007 г., с одобрен доклад от министъра на транспорта, е дадено разрешение за закриване на железопътната линия. Това се налага и поради факта, че железопътното трасе е изграждано и е имало цел да обслужва територия, която е била в периферията на столицата. Днес тази линия преминава през няколко столични квартала и създава опасност за живеещите там, заявиха от МТИТС.
Линията преминава и през 6 конфликтни пресичания с натоварени улици и един булевард, което е предпоставка за произшествия. Общият устройствен план на гр. София също не предвижда експлоатация на линията.
Трябва да се има в предвид и че в участъка от ОП „Слатина" до „Винзавод" на настоящия етап се движат средно 9 товарни вагона месечно, което на фона на разходите на НК „Железопътна инфраструктура" е незначителен. Световната банка от своя страна е поставила комплекс от условия, които да бъдат изпълнени, за да се отпусне заема за развитие на сектора. Сред тях е закриването и демонтирането на нерентабилни линии, какъвто е този участък.
Линията преминава и в близост до „Многофункционалната спортна зала - София", поради което министърът на физическото възпитание и спорта Свилен Нейков с писмо до министър председателя Бойко Борисов е предложил трасето, намиращо се от северозападната страна на новата зала, да бъде спряно от експлоатация. Това се налага поради факта, че линията е потенциална опасност за посетителите на залата, особено когато има струпване на множество хора.
Поради всички тези причини министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е предложил на Министерския съвет частта на линията след ОП „Слатина" да бъде закрита и демонтирана. За да продължи да е в услуга на гражданите и да бъде адекватно използвана в сегашните условия, има идея на нейно място да бъде изградена велоалея.