Очаква се днес, след вчерашните избори в Германия, да бъде взето окончателно решение за бъдещето на втората по големина в страната авиокомпания "Еър Берлин" (Air Berlin), която се намира в процедура по несъстоятелност. След като наддаването за затруднения въздушен превозвач приключи на 15 септември, ръководството предпочете да не оповестява списъка с претендентите да придобият компанията.
"Оживеният интерес на инвеститорите сам по себе си говори за "Еър Берлин" и колко доказана компания е това", заяви след приемането на всички оферти главният изпълнителен директор на авиопревозвача Томас Винкелман.
Той отказа да разкрие подробности за участниците, подали оферти в търга. Известно е обаче, че сред кандидатите да купят изцяло или отчасти втората по големина германска авиокомпания с над 8000 служители, 140 самолета и ключови слотове за кацане, са "Луфтханза" (Lufthansa) и германският бизнесмен Уц Класен. Сред другите кандидати са британският нискотарифен превозвач "ИзиДжет" (ЕasyJet), китайският инвеститор Джонатан Пан, германският бизнесмен Ханс Рудолф Вьорл, както и консорциум, включващ бившия пилот от Формула 1 Ники Лауда и чартърния авиопревозвач "Кондор" (Condor), който е част от групата "Томас Кук" (Thomas Cook).
Наддаващите са особено заинтересовани от подразделението "Ники" (Niki), продадено на "Еър Берлин" през 2011 г. от основателя си Ники Лауда. То извършва полети на къси разстояния от Германия и Австрия до ваканционни дестинации в Европа.
През август се наложи "Еър Берлин" да започне процедура по фалит, след като най-големият акционер в компанията - "Етихад" (Etihad), спря финансовата си подкрепа заради дългогодишните загуби. Самолетите все още летят благодарение на отпуснат от правителството мостов заем от 150 млн. евро.