Регистрите за БУЛСТАТ, актове за смърт, раждане и брак, личните данни /гражданско и административно обслужване ГРАО/, имотите и кадастъра са част от 100-те услуги, които ще бъдат напълно автоматизирани в рамките на проект "Развитие на административното обслужване по електронен път".
Той се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативната програма "Административен капацитет" и е съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Това отчете Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията /МТИТС/ на кръгла маса с бизнес организациите в сферата на информационните и комуникационни технологии.
Проектирането на услугите е в напреднал етап, а след избора на изпълнител има готовност да стартира тяхната реализация. Усъвършенстването на избраните услуги ще намали значително времето за тяхното изпълнение. Например Агенция по вписванията издава в момента около 260,000 удостоверения годишно, свързани със Закона за кадастъра и имотния регистър. Те няма да бъдат необходими след въвеждането на електронната услуга за междуведомствена служебна проверка на съответната информация.
Други цели на проекта са промени в нормативна уредба, които да улеснят бързото и поетапно въвеждане на електронното управление, както и обучение на служители от централната и общинската администрация.
Представителите на браншовите организации оцениха високо представеният системен подход и визия за изпълнение на проекта. Те заявиха желание за още по-тясно сътрудничество при обсъждането на конкретни предстоящи стъпки в областта на електронното управление, информира МТИТС.