Все още не е ясно дали таксата за паркиране в т.нар. "синя зона" в централната част на София ще стане 3 лв. на час, както беше съобщено по медиите. При всички случаи обаче, трябва да има диференциация на цените за плащане в обособените места за паркиране. Това заяви в предаването "Преди всички" зам.-кметът по транспорт на Столична община Любомир Христов.
"Синя зона" функционра и пред зала "Универсиада", и на площад "Батенберг". Интересът към паркирането е различен и е нормално цената да бъде различна, обоснова се Христова.
Според него идеята, че "синя зона" е място за паркиране, е леко погрешна. По думите му това по-скоро е принцип за управление на паркирането и на движението в центъра. Христов обясни, че много хора прекарват по 8 часа на тези паркинги и затрудняват живеещите в центъра и тези, които искат да слязат за 1 час и да си свършат работа.
До края на януари трябва да приключи работа комисията, която Столичният общинския съвет /СОС/ сформира. Тя трябва да предложи решения за нови паркинги в столицата.
Комисията трябва да изработи рамкова концепция за паркирането в София, след което ще започне работа по избор на проектанти и изработване на проекти за паркингите. В различнте зони ще се търсят различни решения-подземни или многоетажни надземни паркинги. В проекта за бюджет е заложена сума за първоначалните проектантски дейности.
В момента се търсят подходящи места за т.нар. "буферни паркинги", които да бъдат свързани с използването на обществения транспорт. Те ще са разположени на основните подходи в града. Ще се търсят и възможности за паркиране в по-централната градска част или по-широкия център, стана ясно още от думите на зам.-кмета по транспорт.
Любомир Христов каза още, че със сумата, която е предвидена като бюджет за транспортната инфраструктура на София за 2009г., ще могат само да се завършат започнатите обекти, без да се стартират нови. Единственото изключение са трасетата на метрото, за които има осигурено и европейско и национално финансиране.