Етикетите на 60% от бирата в страните от ЕС съдържат информация за калориите, а 85% от пивото на стария континент вече е с данни за съставките. Постигнатото е резултат от доброволния ангажимент на пивоварните за предоставяне на хранителна информация за бирата, който започна преди 3 години, съобщава организацията "Пивоварите на Европа".
Тя посочва, че до 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове.
През септември влиза в сила меморандум за разбирателство с Европейската комисия, с който този ангажимент на европейската бирена организация публично се официализира. Към меморандума, подкрепен от пивоварите, могат да се присъединят всички компании и асоциации от сектора на алкохолните напитки, стига те напълно да подкрепят документа и включената в него инициатива на етикетите на напитките да се изписва информация както за съставките, така и за енергийната стойност.
Всички производители на бира, членове на Съюза на пивоварите, предоставят на бутилките, кеновете и кеговете си списък на съставките и енергийната стойност, обявява българската организация. Това означава, че над 98% от произвежданото в страната пиво и над 95% от дистрибутираните бири вече имат върху етикетите си тази информация.
По този начин върху приблизително 750 млн. бирени опаковки консуматорите имат разбираеми, сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки. При светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра, безалкохолните – 23 калории, а тъмните – около 58 - 60 kcal, посочват от Съюза на пивоварите.
Ангажиментът на производителите на бира е свързан и с изпълнението на исканията и очакванията на европейските потребители, показва изследване на "Пивоварите на Европа". Според резултатите от представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в 9 европейски страни, над 86% от респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща хранителна информация на 100 мл за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС смятат, че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация за енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация. Интересът на потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи количества.
Пивоварите на Европа представляват интересите на над 9500 пивоварни, като в организацията членуват националните асоциации на 29 европейски държави. Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е член на "Пивоварите на Европа" от 2008 г. Членове на Съюза са: "Болярка - ВТ" АД, "Бритос" ЕООД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД, "Ломско пиво" АД, "Доровски инвест" ООД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.