Потребителското доверие във Великобритания отчита през август известно възстановяване, следвайки най-драматичния от повече от две десетилетия спад през юли като непосредствена реакция на решението на британците да гласуват за напускане на Европейския съюз, показва последно проучване на компанията за пазарни изследвания GfK U.K. Ltd.
Индексът, измерваща потребителското доверие (Consumer Confidence Barometer), нарасна през август с 5 пункта до -7 пункта, след като месец по-рано се срина до -12 пункта, отбелязвайки най-стръмен спад от юли 1990-а година насам. Въпреки добрия отскок, индексът на потребителското доверие е все още твърде далеч от нивото от -1 пункт, отбелязано през юни, когато британците гласуваха в подкрепа за Brexit.
Проучването на GfK e проведено в периода между 1-ви и 16-и август, след като Тереза Мей пое поста на нов британски премиер, туширайки по този начин политическата криза, която възникна с оставката на бившия министър-председател Дейвид Камерън непосредствено след изненадващия за мнозина изход от референдума, проведен на 23-ти юни.
Редица икономисти отбелязват, че британските потребители по принцип се възползват от такива фактори като високите нива на трудова заетост и растежа на доходите, като тяхното доверие е подсилено и от други фактори като по-доброто от обичайното време през летния период.
Междувременно британската банка Lloyds Group представи свое проучване за бизнес доверието във Великобритания през август, според което т.нар. Lloyds Business Barometer index падна рязко до 16 пункта от 29 пункта месец по-рано, достигайки най-ниско ниво от близо пет години насам (от декември 2011-а година).
Тези две последни проучвания сякаш потвърждават смесената икономическа картина във Великобритания малко след първоначалния шок от решението на британците да напуснат Европейския съюз.