Договорите, които са сключени онлайн няма да важат, ако продавачите на услуги не изпратят контракта на потребителя и на хартия. Това е записано в новия Закон за защита на потребителите, който беше приет от кабинета през ноември и сега предстои да бъде разгледан от депутатите.
Текстовете, които защитават на потребителите са част от приоритетите на кабинета през първите му шест месеца, които правителството ще отчете в петък в парламента.
От проверките на антимонополните органи през 2013 г. е видно, че най-често фирмите, предоставящи услуги в интернет, нямат писмени договори.
Въпреки това задължават клиентите да спазват всички изпратени им по пощата правила. С новите текстове договорът няма да се счита за сключен, ако го има само в интернет. Той ще важи само, ако
потребителят и доставчикът на услуги имат хартиени копия, съобщава в. "Стандарт".
"Така максимално ще бъдат защитени правата на потребителите", коментираха експерти. Друг текст от Закона за защита на потребителите ще дава възможност извън съдебна комисия да решава
споровете за комунални услуги.
Ако например имате съмнение или нарушение при сметката за ток, то с помощта на новия закон може да не се стига до съда, а комисия бързо ще разреши случая.
Става дума за състави от трима души, които ще бъдат ситуирани в Комисията за защита на потребителите. Ще има по един представител на КЗП, на граждански организации и на съответната компания,
засегната от казуса.