Догодина започва строителството на магистралите "Струма" и "Марица"*

06.10.2008 | 13:51
по статията работи: Апостол Апостолов
Министерството на транспорта проведе Ден на отворените врати по ОП "Транспорт". Изграждането на 3 участъка от "Струма" струва 600 млн. евро
Догодина започва строителството на магистралите "Струма" и "Марица"*

Информацията е актуализирана към 18:00 часа *

В Деня на отворените врати по Оперативна програма „Транспорт" 2007-2013 г. до 17.00 ч. 61 граждани и представители на медиите са се възползвали от възможността да се запознаят подробно с Оперативната програма, нейните цели и приоритети, както и с проектите, предвидени за финансиране. ОП „Транспорт" 2007-2013 г. и да зададат своите въпроси на министъра на транспорта Петър Мутафчиев и от екипа на Управляващия орган, съобщиха от Министерството на транспорта.

Над половината от участниците дадоха своето мнение в специално изготвено за случая проучване, като обобщените предварителни резултати могат да се резюмират в следното:

97% от анкетираните смятат, че Денят на отворените врати е добра форма за получаване на информация. От участниците 76% считат себе си за запознати най-общо с ОП „Транспорт”, а 17% от гражданите са запознати в дълбочина.

Основният източник на информация за Деня на отворените врати са били медиите 61%, а 19 % са научили за събитието от интернет страницата на Програмата и 10% - от страницата на Министерството на транспорта, където също има препратка към страницата на ОП „Транспорт”.

Почти половината от анкетираните са придобили знанията си в хода на работата си, но денят на отворените врати е задълбочил познанията им. 40% от анкетираните са придобили основните си знания за програмата в деня на отворени врати. 96% от анкетираните биха искали да бъдат информирани и за в бъдеще.

Повечето от присъстващите са жени (55%), като 45% от всички анкетирани са на възраст до 39 години. Интересен факт е, че 90% от участвалите са с висше образование, към които се включват 10% с научна степен. 36% от аудиторията са работещи на ръководна длъжност, 45% са работещи с изпълнителски функции, а 13 % - пенсионери, а учащите и безработните са по 3%.

Изграждането на автомагистрала “Струма" е най-скъпият проект, финансиран по Оперативна програма (ОП) "Транспорт". За изграждане на 3 участъка до 2013 година ще бъдат вложени 600 млн. евро, съобщи по-рано днес Нели Йорданова, ръководител на Оперативната програма в транспортното министерство, цитирана Дарик радио. Строителството ще започне през следващата година. За тогава се предвижда да стартира изграждането на магистрала "Марица и на интермодалния терминал в София. Над 50 заинтересовани граждани и представители на медиите до този момент (12.00 часа) са се възползвали от възможността да се запознаят подробно с Програмата, съобщиха от Министерството на транспорта.

Изграждането на Лот 3 Симитли-Сандански ще се изгражда през следващия програмен период след 2013 г., заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Причината за това решение е комплексна.

"На първо място причината е финансова, тъй като в началото на 2006 г. беше подготвена прогнозна цена за изграждането, но никой не можеше да предвиди ръста на цените на строителството. Това решение е съгласувано с ЕК. През следващата година се очаква да бъдат сключени договори за изграждането на Лот 1, Лот 2 и Лот 4. Тяхната индикативна стойност е 600 млн. евро", каза още министърът.

Контролът по изграждането на магистрала "Люлин" от 30 октомври 2008 г. преминава в Министерството на транспорта. В момента екип от министерството се запознава с документацията по проекта. Предстои среща с ръководството на Национална агенция „Пътна инфраструктура” и с избрания изпълнител, за да бъдат набелязани мерките и за да се премине в период на финансиране, т.е. срокът, в който изтича финансовият меморандум по ИСПА. В случай на закъснение при изпълнението на договора, ще бъдат потърсени неустойките от изпълнителя, но, ако се излезе извън периода на финансиране, държавата ще загуби средствата по ИСПА.

По отношение на магистралите „Хемус” и „Черно море” министърът разясни, че има взето правителствено решение за проучването на възможностите те да бъдат дадени на концесия или да бъдат финансирани с бюджетни средства. Те не са предвидени за финансиране по ОП „Транспорт”, тъй като съгласно целите на програмата приоритетно се изграждат отсечки по протежението на транс-европейските транспортни оси. Според министъра последните проучвания показват, че трафикът по АМ „Хемус” е достатъчно висок и проектът ще представлява интерес за потенциални концесионери. За АМ „Черно море” има вече одобрен идеен проект. Според министър Мутафчиев е необходимо изграждането на мост над Варненското езеро, за да бъде отклонен трафикът от града.

На въпрос за предстоящото изграждане на Интермодалния терминал на територията на гр. София Нели Йорданова, отговори, че има готовност до края на годината да бъде завършен работният проект. Спазването на този срок е обвързано с експедитивността и спазването на сроковете от страна на Столична община и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В момента Столична община трябва да внесе одобрения Подробен устройствен план в МРРБ. Това действие е забавено с почти два месеца.

Петър Мутафчиев изрази позицията си, че е необходимо тясно взаимодействие между отделните институции. Министерството на транспорта е отворено и готово да обсъжда възникналите проблеми на всички свои бенефициенти. Ние подкрепихме искането на Столична община и „Метрополитен” ЕАД за отпускането на 20 млн. лв. субсидия.

"Разчитаме, че Столична община ще има същото отношение към проектите на другите наши бенефициенти, каквото има Министерството на транспорта към проекта за разширение на софийското метро. Надявам се, че главният архитект на София и кметът на Столична община ще съдействат за създаването на една стройна система, за да се придвижват навреме документите за проекта", подчерта Мутафчиев.

В най-напреднала фаза е проектът за разширението на софийското метро в участъка от х-л „Хемус” до Централна жп гара и Централна автогара. Сключено е оперативно споразумение между Управляващия орган на ОП „Транспорт” и бенефициента „Метрополитен” ЕАД. Подписан е договор за инженерно-консултантските услуги на стойност 12 280 968 лв. Сключени са 2 договора за строителство.

Турската фирма „Доуш Иншаат Ве Тиджарет" АД е спечелила конкурса за проектиране и строителство на отсечката: пътен възел „Надежда", Централна жп гара, площад „Света Неделя", бул. „Патриарх Евтимий", с дължина 3,8 км и 4 метростанции. Стойността на договора е 329 133 000 лв. Обединение „Метро Трейс" беше класирано на първо място от тръжната комисия за проектирането и строителството на отсечката: „бул. „Патриарх Евтимий" – НДК – бул. „Черни връх" с дължина 2,6 км и 3 метростанции, в т.ч. завършването на изградените преди около 25 г. конструкции на участъка в района на НДК. Договорът е на стойност 141 960 000 лв. Очакваме проектирането на двете отсечки да приключи до края на тази година и да започне изграждането им. Планираме проектът за разширение на метрото да бъде изпълнен до края на 2012 г.

До края на 2008 г. по ОП „Транспорт” като цяло ще бъде отчетено сключването на договори на обща стойност за около 590 млн. лева, от които над 485 млн. лв. е стойността на договорите за разширението на софийското метро, около 96 млн. лв. е прогнозната стойност за електрификацията и реконструкцията на жп линия „Свиленград – турска граница”, а договорите по приоритетна ос „Техническа помощ” са на прогнозна стойност 8 млн. лв.


Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. е една от седемте оперативни програми на Република България, които се финансират от Структурните и Кохезионния фондове на ЕС. Това е оперативната програма с най-голям бюджет в България – 2 003 481 163.68 евро. ОП "Транспорт" се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд на ЕС.

Целта на ОП „Транспорт" е развитието на железопътната, пътната и водна инфраструктура, както и стимулиране развитието на комбиниран транспорт в съответствие с транспортната политика на Европейския съюз и установените изисквания за развитие на Tранс-европейската транспортна мрежа за постигне на устойчивост на българската транспортна система.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....