Дончев се похвали, че една четвърт от услугите са с по-малко бюрокрация, но иска ускорение

07.11.2017 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Преди около три месеца бяха посочени общо 605 услуги и регулаторни режима, които могат да бъдат оптимизирани
Дончев се похвали, че една четвърт от услугите са с по-малко бюрокрация, но иска ускорение
Снимка: БГНЕС

На днешното си редовно заседание Министерският съвет прие доклад на вицепремиера Томислав Дончев за напредъка по облекчаването на административната тежест за гражданите и бизнеса. В него е посочено, че министерствата и агенциите трябва да ускорят изпълнението на поетите през август ангажименти, съобщиха от правителствения пресцентър.

Преди около три месеца бяха посочени общо 605 услуги и регулаторни режима, които могат да бъдат оптимизирани. Към 31 октомври 28% от предложените от министерствата мерки за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса са изпълнени, а 37% са в процес на изпълнение. За реализирането на 35% от мерките се налага по-продължителна работа в търсене на подходящата нормативна формула.

Правителството даде на администрациите срок до 15 януари 2018 г. да представят на Дончев обобщен доклад за изпълнение на поетите ангажименти за намаляване на бюрокрацията.

Същевременно кабинетът одобри промени в Закона за оръжията, боеприпасите, взривните вещества и пиротехническите изделия за намаляване на административната тежест, с които се премахва изискването за предоставяне на пет удостоверителни документа на хартиен носител. Това се налага, тъй като част от тях могат да бъдат събирани и по служебен път.

Отпада изискването за предоставянето на Единен идентификационен код, когато лицата са регистрирани по реда на Търговския закон, или копие от удостоверение за вписване в съответния регистър по националното законодателство на съответната държава членка в легализиран превод на български език. Няма да е нужно и представянето на диплома за завършено висше образование на ръководителя на производство, както и документ за придобита специалност на персонала.

Документите, свързани с промяна на обстоятелства в Търговския регистър, копията от издадени разрешения, както и удостоверенията за вписване в съответния регистър по Закона за юридическите лица с нестопанска цел също отпадат.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...