ЕК: Европа е първият наистина „мобилен” континет

04.08.2009 | 15:41
по статията работи:
Цифровата икономика може да изведе Европа от кризата, се твърди в доклад на ЕК
ЕК: Европа е първият наистина „мобилен” континет

Публикуваният  доклад на Европейската комисия за конкурентоспособността в областта на цифровите технологии сочи, че секторът на цифровата икономика е постигнал сериозен напредък от 2005 година насам. Днес 56% от европейците използват редовно Интернет, като 80% от тях разполагат с високоскоростна връзка (през 2004 година това е важало само за една трета), което превръща Европа в световен лидер в областта на широколентовия интернет.

Европа е първият наистина „мобилен" континент, разполагайки с повече мобилни абонати, отколкото жители (степен на насищане 119 %). Преднината на Европа би могла дори да се увеличи, тъй като цяло едно поколение от млади „цифрово грамотни" европейци се превръща в съществен дразнител на пазара за растеж и иновации.

За Европа е от съществено значение да използва потенциала на цифровата икономика с цел устойчиво възстановяване от икономическата криза. Днес Комисията отправи към широката общественост въпроса каква е бъдещата стратегия, която трябва да следва ЕС, за да накара цифровата икономика да заработи на пълни обороти.

„Цифровата икономика на Европа има изключителен потенциал да генерира огромни приходи във всички сектори на икономиката, но за да може това предимство да доведе до устойчив растеж и нови работни места, правителствата трябва да изпълнят ролята си на лидери, като приемат съгласувани политики, премахващи съществуващите препятствия пред новите услуги" , заяви Вивиан Рединг, комисар на ЕС по въпросите на информационното общество и медиите.

В доклада се подчертават резултатите от политиката на ЕС, реализирана от Комисията „Барозу" през последните пет години, за насърчаване на най-новите комуникационни технологии, на нови мрежи и услуги и на творческо медийно съдържание.

Най-активно Интернет се използва от възрастовата група от 16 до 24 години - 73% от нея редовно използват услуги с висока степен на сложност, за да създават и споделят съдържание онлайн, като това е два пъти повече от средното за населението на Европа (35%). 66% от европейците под 24 години използват Интернет ежедневно, като средната стойност за населението на Европа е 43%. Съгласно проучването на цифровата грамотност, публикувано от комисията, техните умения при боравенето с Интернет също са по-развити от тези на останалата част от населението.

Въпреки че „цифровото поколение" привидно не проявява готовност да плаща за изтеглянето или наблюдаването на онлайн съдържание като видеоклипове или музика (33% заявяват, че не желаят да заплащат каквото и да било, като това е два пъти повече от средното за Европа), в действителност два пъти повече от тях са плащали за такива услуги в сравнение с останалата част от населението (10% от младите потребители срещу 5% средно в ЕС). Също така, те са по-склонни да плащат за по-добри услуги и по-високо качество.

В използването на Интернет ще настъпи бум, когато „цифровото поколение" навлезе в професионалния живот и започне да формира и доминира пазарните тенденции във все по-голяма степен. С отмирането на традиционните бизнес модели предприятията ще трябва да започнат да предлагат услуги, които са привлекателни за следващото поколение потребители, а законодателите следва да създадат подходящи условия за облекчаване на достъпа до онлайн съдържание, като същевременно гарантират възнаграждението на авторите.

Европа трябва също да действа по-активно, за да бъде конкурентоспособна в световен мащаб. Въпреки напредъка една трета от гражданите на ЕС никога не са използвали Интернет. Едва 7% от потребителите са извършвали онлайн покупки в друга държава-членка.

Европа все още изостава от САЩ и Япония по отношение на инвестициите за научноизследователска и развойна дейност в областта на информационните и комуникационните технологии (ИКТ), високоскоростните широколентови комуникационни технологии, както и в развитието на пазари на иновативни услуги като онлайн рекламата.

Чрез офанзивна политика в целия ЕС трябва да се създадат предпоставки за достъп на всеки до високоскоростни интернет връзки и за формирането на единен онлайн пазар, където потребителите лесно могат да използват трансгранични онлайн услуги.

В консултация с обществеността, чието начало бе поставено днес и която ще продължи до 9 октомври 2009 г., ще бъдат повдигнати въпроси относно бъдещите предизвикателства пред „цифрова" Европа. Това представлява първата стъпка в посока на бъдещата европейска стратегия в областта на ИКТ, която Комисията възнамерява да представи през 2010 г. като част от следващата фаза на Лисабонския план.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...