ЕК: Европейците масово гледат филми безплатно

06.02.2014 | 16:02
по статията работи: Георги Георгиев
Незаконното сваляне на филми от интернет се дължали на липсата на избор, твърди проучване
ЕК: Европейците масово гледат филми безплатно

Близо 70 % от европейците свалят филми или ги гледат онлайн безплатно, законно или незаконно, сочи ново проучване на Европейската комисия за поведението на аудиторията на територията на 10 държави.

Според данните 40 % от притежателите на смартфони и над 60 % от притежателите на таблети гледат филми на тях.

В изследването се посочва, че това не е изненадващо, тъй като докато публиката показва голям интерес към филмите като цяло, често най-близкият киносалон е на известно разстояние, а изборът от филми — сравнително ограничен.

Според анализаторите европейската филмова индустрия може да увеличи приходите си, като разработи различни видове доходоносни онлайн платформи с цел по-голямо предлагане на филми и разширяване на аудиторията.

Проучването на поведението на зрителите се базира на изследване, анализ и интервюта с публиката в десет държави членки — Обединеното кралство, Франция, Италия, Испания, Германия, Полша, Хърватия, Румъния, Литва и Дания. На въпроси за филмовите им навици и предпочитания са отговорили 5000 души на възраст от 4 до 50 години.

Основни акценти в проучването:

- 97 % от европейците гледат филми поне от време на време 

- Европа произвежда над 1000 филма годишно, но повечето от тях се гледат в държавата, в която са направени, и относително малка част се излъчва в чужбина

- 68 % от запитаните свалят филми безплатно, а 55 % гледат излъчвани безплатно филми на компютъра си или на портативно устройство. Обикновено хората, които зареждат безплатно онлайн съдържание, са млади и образовани, живеят в градовете, обичат да гледат филми и се интересуват от филмовото разнообразие, но са недоволни от цената и слабото законно предлагане

-14 % от запитаните отговарят, че няма киносалони на по-малко от 30 минути от дома им. Този процент достига 37 % в Румъния, 27 % в Литва и 16 % в Хърватия.

- Европейските филми се възприемат като оригинални и следователно провокиращи, публиката обаче критикува техните „мудни или тежки“ сюжетни линии

- Преобладават хората, които избират кой филм ще гледат непосредствено преди да отидат на кино, като най-голям маркетингов ефект имат трейлърите

- 28 % от европейците гледат филми по време на фестивали

Близо 50 % от запитаните са се възползвали от филмови образователни програми, например в училища, университети и коноклубове, сочи още проучването на Европейската комисия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...