Европейската комисия (ЕК) одобри три промоционални програми. Първата програма е българо-румънска и е за промоция на вино на пазарите на Русия и Китай. Българската предлагаща организация е РЛВК „Тракия", съобщават от пресцентъра на ДФ"Земеделие".
Другите две програми са за промоция на кисело мляко, бяло саламурено сирене и кашкавал. Първата от тях е подадена от Асоциацията на млекопреработвателите в България и ще атакува пазарите на
Австралия и Обединените арабски емирства.
Другата програма идва от Националната асоциация на млекопреработвателите и е насочена към пазарите на Русия и Бразилия. Общото финансиране на програмите е почти 9.5 млн. евро. В рамките на тази
кампания България се нарежда на второ място по брой одобрени програми и обем на финансиране. ЕК е отхвърлила 30% от всички програми, подадени от държавите-членки на ЕС.
Половината от бюджета на проектите се осигурява от ЕС, 30% са съфинансирани от ДФ „Земеделие", а бенефициентът трябва да набави 20% от средствата. Трите организации ще сключат договори с ДФ „Земеделие" за изпълнение на програмите.