ЕК представи нов метод за изчисляване на дъмпинга върху вноса от страни, нарушаващи пазара и за субсидии, оказващи въздействие върху икономиката.
Целта е да се гарантира, че Европа разполага с инструменти за търговска защита, с които е в състояние да се справя с настоящата ситуация в международната търговска среда - по-специално наличието на свръхкапацитет, като в същото време се спазват международните задължения на ЕС в правната рамка на Световната търговска организация (СТО).
Предложението, с което се въвеждат промени в антидъмпинговото и антисубсидийното законодателство, е резултат от проведената широка обществена консултация и е придружено от оценка на въздействието, се посочва в съобщение на ЕК, цитирано от БТА.
ЕС трябва да гарантира, че неговите инструменти за търговска защита (ИТЗ) ще продължат да се справят ефективно със значителните нарушения на пазара в някои държави, които могат да доведат до промишлен свръхкапацитет и насърчават износителите да осъществяват дъмпингов внос на пазара на Съюза. Това нанася щети на европейските промишлени сектори, които в крайна сметка могат да доведат до загуба на работни места и затваряне на заводи, както се случи неотдавна в стоманодобивната промишленост в ЕС.
Днешното предложение следва да се разглежда в контекста на призива на Европейския съвет през октомври за спешно и балансирано споразумение до края на 2016 г. по позицията на Съвета относно всеобхватната модернизация на всички инструменти за търговска защита.
Новата антидъмпингова методология ще се прилага за случаите, образувани след влизане в сила на изменените разпоредби. Предложението включва също така преходен период, по време на който всички действащи понастоящем антидъмпингови мерки, както и текущите разследвания ще останат в обхвата на съществуващото законодателство.
Комисията предлага и укрепване на антисубсидийното законодателство на ЕС, така че в бъдеще всички нови субсидии, разкрити в хода на дадено разследване, също да могат да бъдат разследвани и включени в окончателно наложените мита. Европейският парламент и Съветът ще вземат решение по предложението в рамките на обикновената законодателна процедура.