Европейската комисия продължава да очаква обяснение от Франция за скорошните коментари на някои представители на френското правителство относно производството на френски автомобили, предаде EUobserver.
През миналата седмица Париж засили напрежението върху Renault, след като се появи информация, че френската компания възнамерява да премести производството на своя модел Clio 4 в Турция. „Това е автомобил, който е предназначен за френския пазар и трябва да бъде произвеждан във Франция", каза френският министър на индустрията Кристиян Естрози.
Коментарът му много наподобява предишни коментари на френската администрация. Считаше се, че забележките по въпроса са уредени с изказването на предишния министър на индустрията Люк Шател през февруари миналата година. Тогава Шател заяви, че държавната помощ от 6 млрд. евро за френската автомобилна индустрия няма да повлияе върху производствените решения на Renault и Peugeot.
В края на миналата седмица европейският комисар по въпросите на конкуренцията Нели Крус изпрати писмо до Париж, в което припомни, че Франция има само 15% участие в Renault и следва да се съобразява с ролята, която й отреждат. Това, обаче, не успокоява много ръководството на Renault.