Европейският парламент ще обсъди отново тази седмица промените в правилата за дейността на международните превозвачи. Това се съобщава в сайта на парламентарната комисия по транспорт.
Предвижда се комисията да заседава извънредно на 2 април, след като миналата седмица в Страсбург евродепутатите не успяха да се произнесат по множеството предложения за поправки и добавки към внесените законопроекти. През януари парламентарната комисия одобри само един от трите доклада, в които са залегнали предвижданите промени.
Според програмата на европарламента на сесията в Брюксел на 3 и 4 април поправките ще бъдат гласувани в пленарната зала. Ако този път гласуването на първо четене бъде успешно, то ще очертае становището на Европейския парламент в преговорите с председателството на Съвета на ЕС и Европейската комисия. Едва когато тези тристранни преговори завършат с успех, европарламентът ще трябва да гласува промените и на второ четене. Очаква се, ако тази седмица гласуванията не доведат до напредък, въпросът да остане за евродепутатите, избрани на предстоящите избори през май.
Миналата седмица премиерът Бойко Борисов писа на колегите си в Гърция, Испания, Ирландия, Португалия, Словакия и Хърватия, както и на лидерите на партии от ЕНП от тези държави, с молба да подкрепят усилията на българските евродепутати за удължаване на срока за дебати по пакета "Мобилност". Сред спорните въпроси е нормалната седмична почивка, намалената седмична почивка и всяка седмична почивка от повече от 45 часа да не се ползва в превозно средство, а в други подходящи спални и санитарни условия. Такова настаняване следва да бъде осигурено или платено от работодателя или да бъде в дома на водача или на друго място по избор на водача.
Освен това т.нар. каботаж трябва да се извършва до три пъти в рамките на седем дни. Каботаж е определение за дейност, при която с товарен камион се извършва услуга в границите на държава от ЕС, в която превозното средство не е регистрирано. След като веднъж са извършени три каботажа за седмица, се предвижда въвеждането на "срок за охлаждане" от пет дни, преди отново камионът може да бъде използван по същия начин в същата държава. Собствениците на фирмите за превоз трябва да осигуряват на водачите възможност да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици.