Компаниите „Фейсбук”, „Туитър” и „Гугъл” трябва да премахнат подвеждащото съдържание от платформите си, ако не искат да бъдат обект на съдебно преследване от Европейския съюз.
Това стана ясно от изявление на Европейската комисия.
На първо място, сайтовете ще трябва да изяснят своите "условия за ползване", така че да подобрят защитата на потребителите си от измами. На практика това означава, че социалните мрежи "няма да могат да изискват от потребителите да се откажат от задължителни права", а спонсорираното съдържание ще трябва да бъде направено лесно разпознаваемо. Освен това, ЕС нареди на социалните платформи да изтрият всякакви публикации с измамно съдържание.
ЕС заяви, че е предоставил едномесечен срок на трите компании, в който те да представят работещи решения в съответствие с регулаторната рамка на съюза.