Европарите за АМ "Тракия" все още не се усвояват

06.06.2011 | 10:10
по статията работи:
Европари за пътища не се усвояват и в селата, стана ясно на семинар на ДФ "Земеделие"
Европарите за АМ "Тракия" все още не се усвояват

Европарите за магистрала "Тракия" остават мираж 5 месеца след като Брюксел одобри т.нар. апликационна форма за аутобана и на практика позволи строежът да става за сметка на ЕС. България не е усвоила нито едно евро и продължава да плаща на фирмите изпълнители на трасето единствено от националния бюджет, показва справка на Министерството на транспорта и информационните съобщения (МТИТС) към края на май.

"След разговор с МФ (тъй като зададеният въпрос е от техните компетенции - бел. ред.) ви уведомяваме, че междинни плащания по проект "Доизграждане на АМ Тракия - лотове 2, 3 и 4", все още не са включени в сертификати към ЕК и съответно не са възстановени", уточняват от пресцентъра на новия транспортен министър Ивайло Московски. Оттам добавят, че на 20 май са изпратили първите документи с разходи, въз основа на които финансовото ведомство да поиска Брюксел да възстанови разходи по този строеж. Предстои министерството на Симеон Дянков тепърва да започне процедурата в ЕК, пише в днешния си брой вестник "Сега".

За първи път за проблема се разбра в края на март, когато зам.-шефът на отдел "България" в главна дирекция "Регионална политика" на ЕК Карстен Расмусен попита защо страната ни не усвоява европарите за магистралата. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев изрази увереност, че евросубсидията за "Тракия" ще тръгне до седмица, но посочи, че не неговото ведомство, а финансовото трябва да възстановява харчовете на бюджета. От министерството на Дянков обаче прехвърлиха топката към транспортното с обясненията, че все още се бави и не им е предоставило никакви документи, с които да поискат парите от Брюксел. Досега за магистралата е било отпуснато едно авансово плащане, което се дава за поощряване при старт на проектите.

Европари за пътища не се усвояват и в селата, стана пък ясно на семинар на ДФ "Земеделие" през уикенда. Още през септември м.г. в присъствието на премиера Бойко Борисов ведомството подписа договори с 75 общини, които за общо 290 млн. лв. да изградят пътища и канализация в селата. Макар срокът за изпълнение на проектите да е 2 г. и да изтича през есента догодина, до момента нито едно кметство не е поискало пари, с които да покрие разходи по строежа на път. От фонда признаха за тромава бюрокрация и посочиха, че чиновниците два пъти пресяват обществените поръчки на кметствата - при подписване на проекта и след като пътят вече е завършен.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...