Магистрала "Тракия" ще се оскъпи с въвеждането на европейските изисквания за пътна безопасност", Това съобщи пред вестник "Класа" Николай Иванов, председател на Българска браншова асоциация пътна безопасност.
Трите лота, които се строят в момента, са по стари проекти, които не включват частта с безопасността им. Проведените търгове не са били сред най-добрите европейски практики. Мантинелите трябва да са с по-висока степен на задържане, сигналните маркировки трябва да са по европейски стандарти.
Планира се до края на 2011 г. да бъдат готови и резултатите от проверката на пътната инфраструктура за степента на безопасност. Тогава ще е ясно с колко ще се оскъпят проектите и кога ще бъдат приложени правилата за безопасност. Парите може да дойдат от еврофондовете или от националния бюджет.
Иванов обясни, че е от изключителна важност да се засили контролът. Дори малкото средства, които имаме за подобряване на пътната безопасност, не се влагат правилно. Продължава се практиката да се влагат недостатъчно качествени материали при изграждането, коментира още той. Приемането на европейските директиви е много добра стъпка, но трябва да се регулира спазването на приложните норми в ЕС. Според него, спазвайки тези правила и норми, ще стигнем до резултатите, които сме поели за намаление на жертвите с 50 на сто до 2020 г.
България има поет ангажимент пред Европейската комисия до средата на юли да покаже напредък в работата си по пътната безопасност. В регионалното министерство пък се работи усилено и няма да има проблем да достигнем желаните параметри, твърди експертът.
Припомняме ви, че миналата седмица ЕК предприе действия срещу 11 държави, сред които и България, за подобряване на безопасността на трансевропейската пътна мрежа